Esikoisen neulemekon malli on edelleen hakusessa. Tuskaa olen helpottanut neulomalla 20 cm x 20 cm ruutuja nalle-langasta (värit ovat edellisten kausien ja en osaa kuvitella niitä päälle...). Jos en muuta keksi, niin toimitan vaaka ry:lle.

Pitsinnypläysrintamalla olen ollut kahtena iltana viimeistelykurssilla. Kestotekeleeni valmistuu siis tänä keväänä liinaksi saakka. Pitsi on yhdistetty (siis aloitus ja lopetus) - laanalanka teki siitä normaalia haasteellisemman. Keskelle tulevaan pitsiin olen ommellut "kolmen yli laakapistoja". Jännityksellä odotan millaista kiinnitystä opettaja on tarkkaan ottaen ajatellut.  Viime torstaina olin kansallispukukurssilla. Esikoisen liivi edistyi hiukan, mutta edelleen pohdin miten sivusauman levennysvara ja helman körtti toimivat yhdessä. Joka tapauksessa pukua on edistettävä piakkoin.

Neulerintamalla siis tilkkuja on kait seitsemäs tulossa. Jotain järkevämpää yritän saada työn alle, mutta mikä siinä on, ettei juuri sitä oikeaa neulemallia löydy vaikka talo olisi täynnä neule- ja käsityölehtiä. Ompelukuumekin on vallannut, mutta kun pitäisi ehtiä uloskin nauttimaan upeista keleistä. Pitäisikö yrittää matkia Lassin ja Leevin monistuskonetta. Tosin ongelma lienee "kuka minä" saisi keskittyä niihin käsitöihin.

Jälkilisäyksenä kuva valmiista pitsiliinasta: